سقوط مرگبار هواپیما در نزدیکی پاریس؛ سه نفر کشته شدند + فیلم زلزله "ازگله" در استان کرمانشاه را لرزاند (۱۱ تیر ۱۴۰۳) از عوارض خطرناک شب‌کاری چه می‌دانید؟ جزییات جدید از جنایت هولناک در خیابان کارگر جنوبی تهران جزئیات دستگیری شرور مسلح سابقه دار در تهران چرا مردها علاقه‌ای به معلم شدن ندارند؟ لیست جدید لوازم آرایشی غیرمجاز اعلام شد (۱۰ نیر ۱۴۰۳) برخورد خودرو با ستون برق در مشهد یک مصدوم برجای گذاشت جزییات کشف اسکلت انسان در جریان لوله‌کشی + عکس آتش سوزی منزل مسکونی یک مصدوم برجای گذاشت (۱۰ تیر ۱۴۰۳) همه چیز درباره ثبت نام دانش‌آموزان افغانستانی در سال تحصیلی ۱۴۰۳- ۱۴۰۴ + جزئیات از انتشار تصویر مدارک هویتی در فضای مجازی خودداری کنید زوج مواد فروش در شرق مشهد به دام افتادند (۱۰ تیر ۱۴۰۳) چگونه فرزندانی مستقل داشته باشیم دستور رسیدگی خارج از نوبت به پرونده ضرب و شتم نگهبان پارک خورشید مشهد تصادف موتورسیکلت‌ها در اطراف مشهد ۲ فوتی بر جای گذاشت کم‌آبی شدید بدن سبب مرگ می‌شود رمزگشایی از ۲۰ فقره سرقت وسایل از باغ‌ها و کابل‌های فشارقوی برق در شهرستان طرقبه‌شاندیز
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

خانه تکانی هم عالمی دارد

  • کد خبر: ۲۱۶۵۲۳
  • ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۴
خانه تکانی هم عالمی دارد
خانه تکانی هم عالمی دارد. به یادت می‌آورد که یک سال گذشته است. خاطرات پیش چشمانت رژه می‌روند.

در میان انبوهی از لباس‌های زمستانی نشسته ام. مانده ام کدامشان در همین چند روز مانده به عید به کارمان می‌آید و کدامشان را باید جمع کنم برای زمستان دیگر.
چشمم به بلوز‌های بافتنی می‌افتد که امسال یک بار هم تنم نکرده ام.‌

نمی‌دانم کجا خواندم که نوشته بود هر یک لباسی که می‌خرید باید به جایش یک لباس دیگرتان را به دیگری ببخشید. من این قانون را رعایت نکرده ام و دورم را لباس‌هایی گرفته است که سال تا سال نمی‌پوشمشان. این همان مصرف گرایی است که خیلی از ما در آن حل شده ایم. یادگرفته ایم هر چه به چشممان قشنگ آمد بخریم بدون اینکه فکر کنیم چقدر به دردمان می‌خورد.

لباس‌ها را جمع می‌کنم. کتابخانه را که به هم می‌ریزم دلم برای دست نوشته‌های کلاس اول دخترم غنج می‌زند. توی انبار یکی دو جفت دمپایی و کفش از دوسالگی اش نگه داشته ام. این وقت‌های سال همه شان را تمیز می‌کنم و می‌گذارم سرجایش. هر سال یادم می‌آید چقدر عمرمان به سرعت می‌گذرد و با همان سرعت ما در حال پیرشدن هستیم. خانه تکانی چیز عجیبی است. وقت دل کندن است. بیرون انداختن اشیایی که دیگر به کارت نمی‌آید.

کاش همان لوازم را به فرد دیگری بدهیم تا استفاده کند. با این کار هم ثواب کرده ا یم و هم اسراف نکرده ایم. امسال برای اولین بار روی گوشی ام اکو بازیافت نصب کردم. لوازمی را که از آن استفاده نمی‌کردم تفکیک کردم. بخشی را که یک خیریه می‌آید و می‌برد. بخشی را هم بازیافت می‌برد. این بار به جای بیرون گذاشتن لوازم که باعث شلوغ شدن جلو در آپارتمان می‌شود و معلوم نیست زیر باد و باران چه بلایی سرشان بیاید این کار خوب را انجام دادم. 

خانه تکانی هم عالمی دارد. به یادت می‌آورد که یک سال گذشته است. خاطرات پیش چشمانت رژه می‌روند. ماسک‌های مچاله شده را از جیب کاپشن در می‌آورم. این لباس را دوسالی بود نپوشیده بودم. یاد کرونا و آدم‌هایی که در آن سال‌های مهیب از دست رفتند می‌افتم. آن‌ها رفتند و ما از این درد بی درمان جان سالم به در بردیم. زندگی یک سال دیگر انتظارمان را می‌کشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->